Gymnázium Matyáše Lercha - Užití multimedií ve výuce na základních a středních školách
Hlavní stránka
O projektu
Jednotlivé kurzy
Fotogalerie
Kontaktujte nás
Dokumenty
Grafika na počítačích:
Seznámení s programy pro kreslení 2D grafiky a úvod do 3D grafiky. Rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou, grafické formáty, úvod do bitmapové grafiky, vektorové grafiky a úvod do 3D modelování.

Školení je zaměřeno na praktickou práci s grafickými editory pro bitmapovou i vektorovou grafiku. Během kurzu si vyzkoušíte tvorbu propagačních materiálů (letáky, plakáty, vizitky, pohlednice, …), naučíte se využívat základní grafické principy, barvy a základy kompozice tak, aby vaše materiály byly zajímavé.

Osnova školení:
  • Troška teorie
    • rozdíly mezi bitmapovou a vektorovou grafikou
    • používané typy grafických souborů, jejich vlastnosti a využití
  • Bitmapová grafika – program Gimp
    • způsoby získávání obrázků
    • základní úpravy (velikost, výběry, ořez, …)
  • Vektorová grafika – program Zoner Callisto
    • prostředí programu, základní nástroje
    • vytváření a úprava grafických objektů
    • text, typy písma
    • nastavení dokumentu
    • import a export
  • Základy kompozice
    • rozvržení jednotlivých prvků
    • zlatý řez, optický a geometrický střed
    • celková kompozice
    • základní grafické principy (blízkost, zarovnání, opakování, kontrast)
  • Barvy – jak na ně
    • jak barvy ovlivňují vnímání grafiky
    • barevný kontrast
    • volba správných barev, které barvy spolu ladí, které se doplňují
  • Základní pojmy 3D modelování
    • co je to 3D model
    • jak 3D model vzniká
    • co je to renderování
    • využití 3D modelů
  • Modelovací software - přehled programů a formátů
  • Prostor a jeho zobrazení
  • Seznámení s některými modelovacími programy
    • Google SketchUp - volně dostupný modelovací program v češtině
    • Rhinoceros - komerční modelovací software
    • Envisioneer Express - volně dostupný program pro navrhování interiérů
  • 3D scéna
    • vytváření základních objektů
    • úprava a manipulace s objekty
    • materiály a osvětlení
  • Vytvoření vlastního 3D modelu
  • Získávání modelů z internetu

Pokud budete chtít, přineste si v elektronické podobě logo školy, obrázky školy či další materiály, které budete při tvorbě propagačních materiálů využívat.

Školitelé:
Termíny školení:
  • 9.6.2010
  • 5.11.2010
  • 6.12.2010
  • 25.2.2011 - převážně 2D grafika
  • 9.5.2011 - pouze 3D grafika (prostorová)
  • 29.11.2011
  • 8.3.2013
  • 22.3.2013
  • 6.2.2015
  • 10.1.2017
Přihlásit se můžete zde.


Kontaktní osoba: Roman Podlena